مراسم نکوداشت استاد ابراهیم پورداوود در رشت برگزار می شود

به همت مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان , به مناسبت روز ملی قلم

به همت مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان و سایت فرهنگی گیل مهر، مراسم نکوداشت ابراهیم پورداوود صبح روز پنجشنبه ۱۴تیرماه بر سر مزار آن استاد فرهیخته برگزار می شود....
سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷
به گزارش گیل مهر، به همت مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان و سایت فرهنگی گیل مهر، مراسم نکوداشت ابراهیم پورداوود صبح روز پنجشنبه ۱۴تیرماه بر سر مزار آن استاد فرهیخته برگزار می شود.
رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان گیلان در گفتگو با گیل مهر در این باره اظهار کرد: استاد ابراهیم پورداوود، نخستین دانشجوی ایرانی است که در رشته زبان و ادبیات اوستائی و همچنین زبان پهلوی (فارسی میانه) تحصیل کرد و بعد از بازگشت به ایران در دانشگاه تهران، زبانهای باستانی را تدریس کرد.
سروش اکبرزاده افزود: پورداوود با آنکه خود مسلمان بوده و بنا بر آئین اسلامی ازدواج کرد و به خاک سپرده شد اولین پژوهشگر در آیین مزدایی و مفسر اوستاست و ۴۰ سال ثروت پدرش را خرج تحصیل و پژوهش در شناخت فرهنگ ایران در کشورهای اروپایی و غیر اروپایی کرد.
وی با اشاره به دیگر خدمات علمی این محقق رشتی تصریح کرد: متاسفانه گیلانیها آنگونه که شایسته است، قدردان مفاخر فرهنگی و علمی خود نیستند و مزار پورداوود که درواقع مکتبخانه وی و برادارانش بود، در سبزه میدان رشت گمنام مانده است.
اکبرزاده با اشاره به روز ملی قلم، تصریح کرد: ۱۴ تیرماه فرصت خوبی است تا با گردآمدن بر سر مزار آن استاد فرهیخته، به مقام علمی و فرهنگی استاد پورداوود ادای احترام نماییم.
علاقمندان برای شرکت در این مراسم می توانند روز پنجشنبه، ۱۴تیر ماه ساعت ۱۰ صبح در سبزه میدان رشت، محله حاجی داوود، مقبره خانوادگی استاد پورداوود حضور بهم رسانند.
نظر شما