انتشار کتاب «بازرگانی در روزگار اشکانیان»

به قلم خسرو کیان راد

ارائۀ تصویری از وضعیت بازرگانی ایران در عصر اشکانی و چگونگی عملکرد آن در حوزۀ داخلی و خارجی، همچنین نقش اشکانیان و گروه‌های مختلف تجار ساکن در قلمرو آنان در بازرگانی بین‌المللی آن روزگار از جمله مسائلی است که در پژوهش حاضر به آن توجه شده است...
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶
ارائۀ تصویری از وضعیت بازرگانی ایران در عصر اشکانی و چگونگی عملکرد آن در حوزۀ داخلی و خارجی، همچنین نقش اشکانیان و گروه‌های مختلف تجار ساکن در قلمرو آنان در بازرگانی بین‌المللی آن روزگار از جمله مسائلی است که در پژوهش حاضر به آن توجه شده است.
تلاش شده تا کالاها و تولیدات عمدۀ تجاری در عرصۀ واردات و صادرات، همچنین فرآورده‌های ویژۀ دادوستد محلی و منطقه‌ای مشخص گردد. از سوی دیگر ضمن بازسازی مسیر جاده‌ها و شاهراه‌های تجاری، به نقش و جایگاه ویژه‌ای که مراکز اقتصادی، شهرهای کاروانی، کانون‌های مهم تجارت دریایی و همچنین حکومت‌های نیمه‌مستقل محلی در چرخۀ ‌اقتصادی و مناسبات بازرگانی اشکانیان داشته‌اند، پرداخته شده است.
وضعیت شهرها و موقعیت بازار در کنار ورود عناصر جدید هلنیستی و تحول شهرنشینی پساهخامنشی در فلات ایران از دیگر مباحث کتاب است. فصل‌هایی از کتاب نیز به جایگاه بازرگانان در جامعۀ ایران عصر اشکانی و رابطۀ حکومت و مبادلات بازرگانی اختصاص دارد.
کیان راد، خسرو، بازرگانی در روزگار اشکانیان، تهران، آزادبوم، ۴۰۸ صفحه، قطع: وزیری، ۱۰۰۰ نسخه، بها: ۴۵۰۰۰ ریال، ۱۳۹۶.
نظر شما